School development and evaluation at Christian schools


Organisation:
Lehrstuhl für Religionspädagogik und Didaktik des Evangelischen Religionsunterrichts

Description:


In this research area the focus is on the question, how a Christian school profile can be characterised an in how far Christian schools show empirical distinctions compared to state schools.



Related Project(s)


WWSE-Con: Consolidation of ‚Perception and Value Centered School Evaluation' (WWSE)
Prof. Dr. Michaela Gläser-Zikuda; Prof. Dr. Manfred Pirner; Prof. Dr. Dieter Spanhel; Dr. Klaus Wild
(01/04/2017 - 31/03/2020)
FokiS: Focus patterns of internal school evaluation. A secondary analysis of data from the evaluation of schools
Prof. Dr. Michaela Gläser-Zikuda; Prof. Dr. Manfred Pirner; Prof. Dr. Dieter Spanhel; Dr. Klaus Wild
(01/04/2015 - 31/03/2018)



Assigned publications


Pirner, M. (2015). Schule - konfessionell. In Online-Lexikon WiReLex,.
Pirner, M. (2011). Wie christlich können Schulen sein? Überlegungen aus christlich-pädagogischer Perspektive. In Die konfessionelle Schule. Herausforderungen und Perspektiven zwischen Erbe und Auftrag. (pp. 85-100).
Pirner, M. (2011). Wie christlich können Schulen sein? Überlegungen aus christlich-pädagogischer Perspektive. Kirche und Schule, 158, 3-8.
Pirner, M., & Rothgangel, M. (Eds.) (2010). Heft 2-2010 (9. Jg.) der Zeitschrift "Theo-Web. Zeitschrift für Religionspädagogik". .
Pirner, M. (2010). Wie christlich können Schulen sein? Überlegungen aus christlich-pädagogischer Perspektive. In Wertschätzend evaluieren. Festschrift anlässlich der feierlichen Eröffnung des EchriS-Instituts an der Evangelischen Hochschule Ludwigsburg am 21.10.2009. (pp. 39-56). Ludwigsburg: EchriS.
Pirner, M. (2008). Christliche Pädagogik? Ein Forschungsbericht. Zeitschrift für Pädagogik und Theologie, 2, 174-186.
Pirner, M. (2002). Wieviel Religion braucht die Schule? Eine religionspädagogische Auseinandersetzung mit dem Brandenburger Unterrichtsfach "Lebensgestaltung – Ethik – Religionskunde" (LER).
Pirner, M. (2002). Wieviel Religion braucht die Schule? Eine religionspädagogische Auseinandersetzung mit dem Brandenburger Unterrichtsfach "Lebensgestaltung – Ethik – Religionskunde" (LER). Theo-Web : Zeitschrift für Religionspädagogik.

Last updated on 2018-24-10 at 15:25

Share link