Universität Augsburg


University / College

Location:
Augsburg, Germany


Research projects with FAU researchers

Go to first page Go to previous page 1 of 4 Go to next page Go to last page

(Handlungsmöglichkeiten für einen aktiven Lebensstil:Ein Forschungsnetzwerk für interaktiven Wissensaustausch in der Gesundheitsförderung):
CAPITAL4HEALTH: Handlungsmöglichkeiten für einen aktiven Lebensstil: Ein Forschungsnetzwerk für interaktiven Wissensaustausch in der Gesundheitsförderung
PD Dr. Karim Abu-Omar
(01/04/2018 - 31/03/2021)
E-Learning: inclusion and media in primary school
Prof. Dr. Rudolf Kammerl; Prof. Dr. Bärbel Kopp; Prof. Dr. Sabine Martschinke
(01/12/2017 - 28/02/2019)
TAPAS: Training Network on Automatic Processing of PAthological Speech
Dr. Mathew Magimai Doss
(01/11/2017 - 31/10/2021)
Flexible Schreiber in der Sprachgeschichte. Zensierte Patientenbriefe des 19. Jahrhunderts.
Prof. Dr. Mechthild Habermann
(01/09/2017)
E-Learning: Primary Education - Development and evaluation of a virtual course on 'Primary Education' in English
Prof. Dr. Sabine Martschinke; Dr. Günter Renner
(01/03/2017 - 31/03/2021)


Publications in cooperation with FAU scientists


Go to first page Go to previous page 1 of 4 Go to next page Go to last page
Schuller, B., Weninger, F., Zhang, Y., Ringeval, F., Batliner, A., Steidl, S.,... Mortillaro, M. (2019). Affective and behavioural computing: Lessons learnt from the First Computational Paralinguistics Challenge. Computer Speech and Language, 53, 156-180. https://dx.doi.org/10.1016/j.csl.2018.02.004
Bunnenberg, S., Rohleder, M., Scholz, H., & Wilkens, M. (2019). Jensen's Alpha and the Market Timing Puzzle. Review of Financial Economics, 37(2), 234-255.
Feuchtenberger, S., Martschinke, S., Munser-Kiefer, M., & Hartinger, A. (2019). „Mehr Zeit für einzelne Kinder“ oder „mehr Stress“ - Eine Interviewstudie zu Chancen und Risiken jahrgangsgemischten Lernens in der dritten und vierten Jahrgangsstufe aus der Perspektive von Lehrkräften. (Unpublished, In press).
Kirchhof, G., Lindner, J.F., Achenbach, S., Berger, K., Blankenberg, S., Fangerau, H.,... Kirchhof, P. (2018). Stratified prevention: opportunities and limitations. Report on the 1st interdisciplinary cardiovascular workshop in Augsburg. Clinical Research in Cardiology, 107(3), 193-200. https://dx.doi.org/10.1007/s00392-017-1186-y
Munser-Kiefer, M., Martschinke, S., & Hartinger, A. (2018). Subjektive Arbeitsbelastung von Lehrkräften in jahrgangsgemischten dritten und vierten Klassen. In S. Miller, B. Holler-Nowitzki, B. Kottmann, S. Lesemann, B. Lethmathe-Henkel, N. Meyer, R. Schroeder, K. Velten (Eds.), Profession und Disziplin. Grundschulpädagogik im Diskurs. (pp. 114-120). Wiesbaden: Springer VS.
Rohleder, M., Scholz, H., & Wilkens, M. (2018). Success and Failure on the Corporate Bond Fund Market. Journal of Asset Management, 19(6), 429-443.
Munser-Kiefer, M., Martschinke, S., & Hartinger, A. (2017). Adaptive Unterrichtsgestaltung und Überzeugungen von Lehrpersonen in jahrgangsgemischten und jahrgangshomogenen Klassen. Zeitschrift für Grundschulforschung, 10(1), 147-161.
Moest, T., Wrede, J., Schmitt, C., Stamp, M., Neukam, F.W., & Schlegel, A. (2017). Corrigendum to "The influence of different abutment materials on tissue regeneration after surgical treatment of peri-implantitis - A randomized controlled preclinical study" [J Cranio-Maxillo-Facial Surg 45 (2017) 1190-1196]. Journal of Cranio-Maxillofacial Surgery, 45(12), 2135. https://dx.doi.org/10.1016/j.jcms.2017.09.009
Hapke, J., Sygusch, R., Brandl-Bredenbeck, H.P., & Lutz, M. (2017). Das Thema Gesundheit in der Sportlehrerbildung (Health.edu): Konzeption und Umsetzung auf institutioneller und Lehrveranstaltungsebene. Hannover.
Sygusch, R., & Brandl-Bredenbeck, H.P. (2017). Highway to Health - an innovative Way to address Health in Physical Education Teacher Education (PETE).
Sygusch, R., Jäger, J., Brandl-Bredenbeck, H.P., & Lutz, M. (2017). Highway to health. Das Thema Gesundheit in der Sportlehrerbildung. In E. Balz & P. Neumann (Eds.), Sportlehrerausbildung heute. Ideen und Innovationen. Hamburg: Czwalina-Verlag.
Hartinger, A., Munser-Kiefer, M., & Martschinke, S. (2017). Jahrgangsgemischtes Lernen in den Klassen 3/4 aus Sicht der Eltern. Pädagogische Führung : Zeitschrift für Schulleitung und Schulberatung, 44(3), 17-23.
Munser-Kiefer, M., Martschinke, S., & Hartinger, A. (2017). Selbstbestimmtes Lernen im jahrgangsgemischten Unterricht der 3. und 4. Klasse – erste Ergebnisse aus einer Evaluationsstudie. In Friederike Heinzel, Katja Koch (Eds.), Individualisierung im Grundschulunterricht. Anspruch, Realisierung und Risiken. (pp. 87-91). Wiesbaden: Springer VS.
Moest, T., Wrede, J., Schmitt, C., Stamp, M., Neukam, F.W., & Schlegel, K.A. (2017). The influence of different abutment materials on tissue regeneration after surgical treatment of peri-implantitis - a randomized controlled preclinical study. Journal of Cranio-Maxillofacial Surgery, 45(8), 1190-1196. https://dx.doi.org/10.1016/j.jcms.2017.05.025
Herrmann, U., Rohleder, M., & Scholz, H. (2016). Does Style-Shifting Activity Predict Performance? Evidence from Equity Mutual Funds. Quarterly Review of Economics and Finance, 59, 112-130. https://dx.doi.org/10.1016/j.qref.2015.03.003
Attermeyer, K., Flury, S., Jayakumar, R., Fiener, P., Steger, K., Arya, V.,... Premke, K. (2016). Invasive floating macrophytes reduce greenhouse gas emissions from a small tropical lake. Scientific Reports, 6. https://dx.doi.org/10.1038/srep20424
Scherb, A., Brunold, A., Ohlmeier, B., & Sutor, B. (2016). Praktische Philosophie oder Pragmatismus? Gesellschaft, Wirtschaft, Politik, 3/2016, 375-385.
Telschig, K., Schoeffel, N., Schultis, K.-B., Elsner, C., & Knapp, A. (2016). SECO Patterns: Architectural Decision Support in Software Ecosystems. In Proceedings of the International Workshop on Decision Making in Software Architecture (MARCH2016) (pp. (to appear)). Venice, Italy, IT: (to appear): (to appear).
Munser-Kiefer, M., Martschinke, S., & Hartinger, A. (2016). Selbstbestimmtes Lernen im jahrgangsgemischten Unterricht der 3. und 4. Klasse - erste Ergebnisse aus einer Evaluations-Studie. In Friederike Heinzel, Katja Koch (Eds.), Individualisierung im Grundschulunterricht: Anspruch, Realisierung und Risiken (pp. 87-91). Wiesbaden: Springer VS.
Oberkampf, H., Zillner, S., Overton, J.A., Bauer, B., Cavallaro, A., Uder, M., & Hammon, M. (2016). Semantic representation of reported measurements in radiology. BMC Medical Informatics and Decision Making, 16(1), 5. https://dx.doi.org/10.1186/s12911-016-0248-9

Last updated on 2016-17-09 at 07:50