Friedrich-Schiller-Universität Jena


University / College

Location:
Jena, Germany


Research projects with FAU researchers

Go to first page Go to previous page 1 of 2 Go to next page Go to last page

(SPP 1594: Topological Engineering of Ultra-Strong Glasses):
Stabilising elements in high oxygen coordination numbers: topo-structural implication on glass strength
Prof. Dr. Dominique de Ligny
(01/01/2016)
(DFG RU 2179 “MAD Soil - Microaggregates: Formation and turnover of the structural building blocks of soils”):
Mechanistic modelling of the formation and consolidation of soil microaggregates
Dr. Alexander Prechtel; Dr. Nadja Ray
(01/01/2016 - 31/12/2019)
AaF: Ageing as Future
Prof. Dr. Frieder Lang
(01/10/2012 - 01/10/2020)
(SPP 1594: Topological Engineering of Ultra-Strong Glasses):
Influence of glass topology and medium range order on the deformation mechanisms in borosilicate glasses - a multiple length scale approach
Prof. Dr. Sandra Korte
(01/08/2012)
(SPP 1594: Topological Engineering of Ultra-Strong Glasses):
Influence of Topological Anisotropy on the Mechanical Properties of Silicate Glasses
Prof. Dr.-Ing. Erik Bitzek
(01/08/2012)


Publications in cooperation with FAU scientists


Go to first page Go to previous page 10 of 11 Go to next page Go to last page
Hübscher, M., Zech, A., Pfeifer, K., Vogt, L., & Banzer, W. (2008). Sensomotorisches Training und Verletzungsprävention – eine systematische Übersichtsarbeit. In Deutsche Vereinigung Sportwissenschaft (Eds.), Sport und Gesundheit in der Lebensspanne (pp. 265-269). Bad Schönborn, DE: Hamburg: Czwalina Verlag.
Wagner, V., Ullmann, K., Mollwo, A., Kaminski, M., Mittag, M., & Kreimer, G. (2008). The phosphoproteome of a Chlamydomonas reinhardtii eyespot fraction includes key proteins of the light signaling pathway. Plant Physiology, 146(2), 772-788. https://dx.doi.org/10.1104/pp.107.109645
Wagner, V., Kreimer, G., & Mittag, M. (2008). The power of functional proteomics: Components of the green algal eyespot and its light signaling pathway(s). Plant Signaling and Behavior, 3(7), 433-435. https://dx.doi.org/10.4161/psb.3.7.5685
Beelmann, A., & Schmucker, M. (2008). Wirksamkeit von Hilfen für gefährdete Familien nach dem SGB VIII (Kinder- und Jugendhilfegesetz). Praxis der Rechtspsychologie, 18(2), 148-173.
Denzler, J., Hornegger, J., Kittler, J., & Maurer Jr., C.R. (Eds.) (2007). 06311 Abstracts Collection -- Sensor Data and Information Fusion in Computer Vision and Medicine. Dagstuhl: Internationales Begegnungs- und Forschungszentrum fuer Informatik (IBFI), Schloss Dagstuhl.
Bunjes, H., & Unruh, T. (2007). Characterization of lipid nanoparticles by differential scanning calorimetry, X-ray and neutron scattering. Advanced Drug Delivery Reviews, 59(6), 379-402. https://dx.doi.org/10.1016/j.addr.2007.04.013
Radu, A.F., Pop, I.S., Attinger, S., & Knabner, P. (2007). Error estimates for an Euler implicit-mixed finite element scheme for reactive transport in saturated/unsaturated soil. Proceedings in Applied Mathematics and Mechanics, 7(1), 1024705-1024706.
Stemmler, M.K., Beelmann, A., Jaursch, S., & Lösel, F. (2007). Improving the family environment to prevent child behavior problems: A study on the parent training of the EFFEKT program. International Journal of Hygiene and Environmental Health, 210(5), 563-570. https://dx.doi.org/10.1016/j.ijheh.2007.08.007
Lösel, F., Jaursch, S., Beelmann, A., & Stemmler, M.K. (2007). Prävention von Störungen des Sozialverhaltens - Entwicklungsförderung in Familien: das Eltern- und Kindertraining EFFEKT. In W. von Suchodoletz (Eds.), Prävention von Entwicklungsstörungen (pp. 215-234). Göttingen: Hogrefe.
Hacker, S., Lösel, F., Stemmler, M.K., Jaursch, S., & Beelmann, A. (2007). Training im Problemlösen (TIP): Ein sozial-kognitives Kompetenztraining für Grundschulkinder. Erste Ergebnisse zur Implementation und Wirkungsevaluation. Heilpädagogische Forschung, 18(1), 11-21.
Lösel, F., Stemmler, M.K., Beelmann, A., & Jaursch, S. (2007). Universelle Prävention dissozialen Verhaltens im Vorschulalter mit dem Elterntraining EFFEKT: Eine Wirkungsevaluation. In F. Lösel, D. Bender & J.-M. Jehle (Eds.), Kriminologie und wissensbasierte Kriminalpolitik: Entwicklungs- und Evaluationsforschung. Mönchengladbach: Forum Verlag Godesberg.
Beelmann, A., Stemmler, M.K., Lösel, F., & Jaursch, S. (2007). Zur Entwicklung externalisierender Verhaltensprobleme im Übergang vom Vor- zum Grundschulalter. Kindheit und Entwicklung, 16(4), 229-239. https://dx.doi.org/10.1026/0942-5403.16.4.229
Wenhardt, S., Deutsch, B., Hornegger, J., Niemann, H., & Denzler, J. (2006). An information theoretic approach for next best view planning in 3-D reconstruction. In Proceedings of the 18th International Conference on Pattern Recognition, ICPR 2006 (pp. 103-106). Hong Kong.
Beelmann, A., Lösel, F., Stemmler, M., & Jaursch, S. (2006). Beurteilung von sozialen Verhaltensproblemen und Erziehungsschwierigkeiten im Vorschulalter. Diagnostica, 52(4), 189-198. https://dx.doi.org/10.1026/0012-1924.52.4.189
Lösel, F., Beelmann, A., Beer, S., Hacker, S., Jaursch, S., Kabakci-Kara, F.,... Wallner, S. (2006). Forschungsprojekt „Soziale Kompetenzen für Eltern und Kinder: Prävention dissozialer Entwicklungen und Förderung von Integration“. Gefördert durch das Bundesministerium für Familie, Senioren, Frauen und Jugend (Az. 214-2613/26). Zwischenbericht 2005 und erstes Halbjahr 2006. Universität Erlangen-Nürnberg: Institut für Psychologie.
Beelmann, A., Jaursch, S., Lösel, F., & Stemmler, M. (2006). Frühe universelle Prävention von dissozialen Entwicklungsproblemen: Implementation und Wirksamkeit eines verhaltensorientierten Elterntrainings. Praxis der Rechtspsychologie, 16(1/2), 120-143.
Vaslaki, L., Major, L., Berta, K., Karatson, A., Misz, M., Pethoe, F.,... Passlick-Deetjen, J. (2006). On-line haemodiafiltration versus haemodialysis: stable haematocrit with less erythropoietin and improvement of other relevant blood parameters. Blood Purification, 24, 163-173. https://dx.doi.org/10.1159/000090117
Lösel, F., Beelmann, A., Stemmler, M., & Jaursch, S. (2006). Prävention von Problemen des Sozialverhaltens im Vorschulalter: Evaluation des Eltern- und Kindertrainings EFFEKT. Zeitschrift für Klinische Psychologie und Psychotherapie, 35(2), 127-139. https://dx.doi.org/10.1026/1616-3443.35.2.127
Lösel, F., Stemmler, M.K., Beelmann, A., & Jaursch, S. (2005). Aggressives Verhalten im Vorschulalter: Eine Untersuchung zum Problem verschiedener Informanten. In I. Seiffge-Krenke (Eds.), Aggressionsentwicklung zwischen Normalität und Pathologie (pp. 141-167). Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht.
Stemmler, M.K., Lösel, F., Beelmann, A., Jaursch, S., & Zenkert, B. (2005). Child problem behavior in kindergarten and in primary school: A comparison between configural frequency analysis and logistic regression. Psychology Science, 47(3/4), 467-478.

Last updated on 2015-18-11 at 13:45