Universität Regensburg


University / College

Location:
Regensburg, Germany


Research projects with FAU researchers

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C4H 2: Handlungsmöglichkeiten für einen aktiven Lebensstil: Ein Forschungsnetzwerk für interaktiven Wissensaustausch in der Gesundheitsförderung
PD Dr. Karim Abu-Omar; Prof. Dr. Klaus Pfeifer; Prof. Dr. Ralf Sygusch
(01/04/2018 - 31/03/2021)
IntComSin: Interfaces, complex structures, and singular limits in continuum mechanics
Prof. Dr. Günther Grün
(01/04/2018 - 30/09/2022)
E-Learning: inclusion and media in primary school
Prof. Dr. Rudolf Kammerl; Prof. Dr. Bärbel Kopp; Prof. Dr. Sabine Martschinke
(01/12/2017 - 28/02/2019)
(Optimization of a trickle-bed-bioreactor for dynamic microbial biosynthesis of methane with archaea in power-to-gas plants):
Orbit: Orbit - Optimization of a trickle-bed-bioreactor for dynamic microbial biosynthesis of methane with archaea in power-to-gas plants
Prof. Dr.-Ing. Jürgen Karl
(01/07/2017 - 30/06/2020)
(Digital Campus Bavaria):
Digital Campus - IT4@ll: Digital Media in Written Language Acquisition
Dr. Eva-Maria Kirschhock; Dr. Günter Renner
(01/01/2017 - 31/12/2021)


Publications in cooperation with FAU scientists


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Franz, S., Ciatipis, M., Pfeifer, K., Kierdorf, B., Sandner, B., Bogdahn, U.,... Weidner, N. (2014). Thoracic rat spinal cord contusion injury induces remote spinal gliogenesis but not neurogenesis or gliogenesis in the brain. PLoS ONE, 9(7), e102896. https://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0102896
Göhlich, M., Nekula, M., & Renn, J. (2014). Übersetzungszwänge grenzüberschreitender Organisationen und die Relevanz geisteswissenschaftlicher Expertise. In Engel N ; Göhlich M; Höhne Th ; Klemm M; Kraetsch C ; Marx Ch ; Nekula M ; Renn J. (Eds.), Grenzen und Grenzüberschreitung: zur "Übersetzungsleistung" deutsch-tschechischer Grenzorganisationen. (pp. 9 - 17). Bielefeld: transcript Verlag.
Keck, M., Haider, M., Haider, T., & Fölling-Albers, M. (2013). Analogiegestützter Unterricht zum Thema elektrischer Strom. GDSU-Journal, 16-20.
Haider, M., Keck, M., Haider, T., & Fölling-Albers, M. (2013). Analogiemodelle als Perspektive in der Planung naturwissenschaftlicher Lernprozesse. In Fischer Hans-Joachim (Eds.), Der Sachunterricht und seine Didaktik ; Bestände prüfen und Perspektiven entwickeln. (pp. 147-154). Bad Heilbrunn: Klinkhardt.
Haider, M., & Fölling-Albers, M. (2013). Anschlussfähiges Lernen im naturwissenschaftlichen Sachunterricht der Grundschule. SchulVerwaltung : Zeitschrift für Schulgestaltung und Schulentwicklung, 36(12), 324-329.
Fischer, T., & Haller, A. (2013). Behandlung der Zwischenergebnisse - Kommentierung des § 304 HGB. In Münchner Kommentar zum § 304 HGB. (pp. 1134-1154). München: C. H. Beck.
Enders, A., & Walther, M. (2013). Bildungsbiographien erfolgreicher Lehramtsstudierender mit Migrationshintergrund. Bildung als Tor zur Teilhabe an der Gesellschaft. Schulverwaltung : Zeitschrift für Schulleitung und Schulaufsicht, 36(4), 100-103.
Bellingrath, S.B., Rohleder, N., & Kudielka, B. (2013). Effort-reward-imbalance in healthy teachers is associated with higher LPS-stimulated production and lower glucocorticoid sensitivity of interleukin-6 in vitro. Biological psychology, 92(2), 403-409. https://dx.doi.org/10.1016/j.biopsycho.2012.12.003
Butovskiy, M.V., Balazs, G., Bodensteiner, M., Peresypkina, E.V., Virovets, A.V., Sutter, J., & Scheer, M. (2013). Ferrocene and pentaphosphaferrocene: A comparative study regarding redox chemistry. Angewandte Chemie-International Edition, 52(10), 2972-2976. https://dx.doi.org/10.1002/anie.201209329
Haider, M., & Fölling-Albers, M. (2013). Interessensförderung im Sachunterricht der Grundschule. SchulVerwaltung : Zeitschrift für Schulgestaltung und Schulentwicklung, 36(6), 176-180.
Hirsch, B., König, M., & Möller, J. (2013). Is There a Gap in the Gap? Regional Differences in the Gender Pay Gap. Scottish Journal of Political Economy, 60(4), 412-439.
Raabe, M., Fischer, V., Bernhardt, D., & Greenlee, M.W. (2013). Neural correlates of spatial working memory load in a delayed match-to-sample saccade task. NeuroImage, 71, 84-91. https://dx.doi.org/10.1016/j.neuroimage.2013.01.002
Rogler, A., Hoja, S., Socher, E., Nolte, E., Wach, S., Wieland, W.,... Stoehr, R. (2013). Role of two single nucleotide polymorphisms in secreted frizzled related protein 1 and bladder cancer risk. International Journal of Clinical and Experimental Pathology, 6(10), 1984-1998.
Fischer, T., & Haller, A. (2013). Schuldenkonsolidierung - Kommentierung des § 303 HGB. In Münchener Kommentar zum HGB. (pp. 116-1134). München: C. H. Beck.
Malberg, J., Lupton, E., Schnoeckelborg, E.-M., De Bruin, B., Sutter, J., Meyer, K.,... Wolf, R. (2013). Synthesis and Electronic Structure of Dissymmetrical, Naphthalene-Bridged Sandwich Complexes [Cp ' Fe(mu-C10H8)MCp*](x) (x=0,+1; M = Fe, Ru; Cp ' = eta(5)-C5H2-1,2,4-tBu(3); Cp* = eta(5)-C5Me5). Organometallics, 32(20), 6040-6052. https://dx.doi.org/10.1021/om4005862
Hornig, J., Fröb, F., Vogl, M., Hermans-Borgmeyer, I., Tamm, E.R., & Wegner, M. (2013). The transcription factors Sox10 and Myrf define an essential regulatory network module in differentiating oligodendrocytes. Plos Genetics, 9(10), e1003907. https://dx.doi.org/10.1371/journal.pgen.1003907
Dietrich-Ntoukas, T., Hofmann-Rummelt, C., Kruse, F., & Schlötzer-Schrehardt, U. (2012). Comparative analysis of the basement membrane composition of the human limbus epithelium and amniotic membrane epithelium. Cornea, 31(5), 564-9. https://dx.doi.org/10.1097/ICO.0b013e3182254b78
Haider, M., Keck, M., Haider, T., & Fölling-Albers, M. (2012). Die Rolle von Modellen für die Strukturierung naturwissenschaftlicher Lernprozesse. In Hellmich Frank, Hoya Fabian, Förster Sabrina (Eds.), Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule : Bilanz und Perspektiven. (pp. 217-220). Wiesbaden: Springer VS.
Löber, S., Hübner, H., Buschauer, A., Sanna, F., Argiolas, A., Melis, M.R., & Gmeiner, P. (2012). Novel azulene derivatives for the treatment of erectile dysfunction. Bioorganic & Medicinal Chemistry Letters, 22(23), 7151-7154. https://dx.doi.org/10.1016/j.bmcl.2012.09.064
Colmsee, C., Mascher, M., Czauderna, T., Hartmann, A., Schlüter, U., Zellerhoff, N.,... Sonnewald, U. (2012). OPTIMAS-DW: A comprehensive transcriptomics, metabolomics, ionomics, proteomics and phenomics data resource for maize. Bmc Plant Biology, 12. https://dx.doi.org/10.1186/1471-2229-12-245

Last updated on 2013-02-07 at 12:11